تفاوت ویندوز ۳۲ بیتی با ۶۴ بیتی در چیست ؟
تاریخ : یک شنبه 12 آبان 1392
نویسنده : مهدی

تفاوت ویندوز ۳۲ بیتی با ۶۴ بیتی در چیست ؟

برای خیلی از مردم فرق بین سیستم های عامل ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی میشه گفت هنوز هم مبهمه یعنی فرق بین سیستم عامل های ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی یکی از سوالاتی است که امروزه از طرف کاربران کامپیوتر مطرح میشود و بعضا جوابهایی شاید اشتباه نصیب انها خواهد شد ولی بطور مختصر یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های استفاده از سیستم‌های عامل‌ ۶۴ بیتی، امکان دسترسی به حافظه‌های موقت (RAM) بیش از ۴ گیگابایت است و مهم‌ترین تفاوت سیستم‌های عامل‌ ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی دسترسی به حافظه، مدیریت حافظه و ویژگی‌های امنیتی است.بصورت کلی امنیت سرعت و استفاده از حافظه و رم بالا فرق بین این دو سیستم را مشخص میکند44-32bitor64bit

ببیند خیلی ساده در معماری رایانه ۳۲ بیتی، آدرس‌های حافظه یا دیگر واحدهای داده حداکثر می‌توانند ۳۲ بیت اطلاعات را در خود داشته باشند؛ هم‌چنین ساختار پردازنده (CPU) و واحدهای محاسبه (ALU) با ۳۲ بیت نیز حداکثر ظرفیت ۳۲ بیت را دارند.

 

یک واحد ۳۲ بیتی می‌تواند ارزشی بین ۰ تا ۴۲۹۴۹۶۷۲۹۶ را در خود ذخیره کند به همین دلیل یک پردازنده ۳۲ بیتی می‌تواند تنها به ۴ گیگابایت آدرس در حافظه (رم) به طور مستقیم دسترسی داشته باشد.

 

در معماری رایانه ۶۴ بیتی آدرس‌های حافظه و یا دیگر واحدهای داده حداکثر می‌تواند ۶۴ بیت در خود داشته باشند و یک واحد ۶۴ بیتی می‌تواند ارزشی بین ۰ تا ۸۴۴۶۷۴۴۰۷۳۷۰۹۵۵۱۶۱۶ را در خود ذخیره کند و این یعنی یک پردازنده ۶۴ بیتی می‌تواند به هزار گیگابایت (یک ترابایت) آدرس در حافظه به طور مستقیم دسترسی داشته باشد.

 

افزایش حجم دسترسی مستقیم به حافظه رم تا یک ترابایت (بسته به نسخه سیستم عامل)، افزایش عملکرد نرم‌افزارهایی که به توان پردازش بیش‌تری نیاز دارند (مثل نرم‌افزارهای ویرایش و ساخت تصور و فیلم، بازی‌های سنگین گرافیکی و …) و افزایش قابلیت‌های امنیتی را می‌توان از بارزترین مزایای این سیستم عامل دانست.

 

ما در تلاش هستیم که از بین دوستانی که در مورد موضوع های مختلف سایت ما حرفه ای هستند ثبت نام به عمل آورده و با نام کاربری مخصوصشان میتوانند این عزیزان وارد سایت ما شده و عملا مطالبشان را با نام خود این عزیزان وارد کنند.

 

شبکه آموزش ایرانیان (ir-edu.com) همیشه از حرفه ای ها در موارد گوناگون مرتبط با مطالب سایت حمایت میکند.

 

و اما مطلب بعدی در مورد سیستم های ۳۲ و ۶۴ بیتی اینکه : به گزارش ایسنا، با وجود مزایای قابل توجه سیستم عامل ۶۴ بیتی این سیستم دارای معایبی نیز هست که می‌توان به فقدان سخت‌افزار‌های موجود برای درایور ۶۴ بیتی (گاهی اوقات، امکان استفاده از این سخت‌افزارها وجود نخواهد داشت و این امکان برای قطعات قدیمی‌تر بسیار محتمل است) و تعداد کم نرم‌افزارهایی که برای سیستم‌های عامل‌ ۶۴ بیتی اشاره کرد.

 

ابتدا باید در دسک‌تاپ برروی My Computer راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب کرد؛ سپس پنجره‌ای باز می‌شود روبه‌روی System Information در ویستا و یا Computer در Xp، نوع سیستم نوشته شده است.

 

اگر ۳۲ بیتی باشد نوشته است: ۳۲-Bit Operating System یا عبارت ۳۲X و اگر ۶۴ بیتی باشد نوشته است: ۶۴-Bit Operating System یا عبارت ۶۴X دیده می‌شود.

 

بطور کلی اگر میخواهید با سیستم عامل ۶۴ بیتی کار کنید امکان استفاده از رم بالای ۴ گیگ را خواهید داشت ولی ممکن است بسیاری از نرم افزارهای قدیمی شما کار نکند و دچار مشکل شوید
منبع : mirsoft.net

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: ترفند , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/